Περίληψη

Αυτή η εκπαιδευτική ενότητα αναφέρεται σε βασικά θέματα οργάνωσης και διοίκησης του εκπαιδευτικού συστήματος (management in eduvation: An introductory analysis). Εστιάζεται στις οργανωτικο-διοικητικές προσεγγίσεις, αναλύσεις αλλά και στην αναζήτηση ενός αποτελεσματικού προτύπου οργάνωσης και διοίκησης του εκπαιδευτικού συστήματος. Μεθοδολογικά ακολουθείται η τεχνική της παραγωγής (deduction) όπου στηριζόμενοι στα θεωρητικά οργανωτικο-διοικητικά πρότυπα και προσεγγίσεις, καταλήγουμε στη περιγραφή του οργανωτικά διοικητικού "τύπου" που έχει σήμερα το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι παρούσες σημειώσεις συνοδεύονται από δημοσιευμένα αποτελέματα της ερευνητικής δραστηριότητας του διδάσκοντα σε θέματα όπως: α) Στρατηγικός και χωροταξικός σχεδιασμός εκπαιδευτικών μονάδων,β)Διοικητικο-οργανωτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, γ) μεθοδολογία μέτρησης του βαθμού ικανοποίησης των σπουδαστών από τις παρεχόμενες σε αυτούς εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Εκτεταμένες αναφορές γίνονται στην εκπαιδευτική νομοθεσία σε θέματα δομής και λειτουργίας της εκπαίδευσης (Ν1566).Μελέτη

Περίληψη

Παρουσιάζονται οι αντιπροσωπευτικότερες επιστημονικές και ερευνητικές προσεγγίσεις σχετικά με τους παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για τη βέλτιστη απόδοση του συστήματος «Οργανισμός/επιχείρηση και εργαζόμενοι». Γίνονται αναφορές στις θέσεις της Ψυχολογίας της Εργασίας σχετικά με τους πιο πάνω παράγοντες παρουσιάζονται τυπικές διαδικασίες και πρακτικές που είναι προϊόντα επιστημονικής έρευνας και συνδέονται με την άσκηση του έργου των Βιομηχανικών και Οργανωτικών Ψυχολόγων στους χώρους εργασίας.

Μελέτη