Περίληψη

Περισσότερο από άλλοτε, σήμερα, η μόρφωση που αποκτά το άτομο σε νεαρή ηλικία στα πλαίσια της τυπικής εκπαίδευσης είναι ανεπαρκής για να καλύψει τις ανάγκες σε γνώση που δημιουργούνται σε όλο το φάσμα της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής του ανθρώπου. Η επιμόρφωση, η οποία αναπτύσσεται με πολλές μορφές και με τη βοήθεια διάφορων θεσμών, δίνει διέξοδο στην ανάγκη ανανέωσης και συμπλήρωσης των γνώσεων και των δεξιοτήτων, και αλληλοσυμπληρωνόμενη με την μόρφωση που παρέχει η τυπική εκπαίδευση, βοηθά στη βελτίωση της ποιότητας του μορφωτικού και του ανθρώπινου κεφαλαίου, αυξάνει την παραγωγικότητα της οικονομίας, και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην διαμόρφωση κουλτούρας, κοινωνικών και πολιτισμικών αξιών.

Κεντρικός στόχος της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των αναγκών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα επιμόρφωσης, τόσο από θεωρητική όσο και από εμπειρική σκοπιά.Μελέτη

Περίληψη

Στην παρούσα μελέτη αναλύονται οι δυνατότητες εφαρμογής Σύγχρονης Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης με αξιοποίηση των δυνατοτήτων μεταγωγής φωνής, εικόνας και στοιχείων για την πραγματοποίηση ενημερωτικών διαλέξεων σε μαθητές Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα διερευνάται η εφαρμογή ενημερωτικών Τηλεδιασκέψεων με υιοθέτηση δυο εναλλακτικών προτάσεων: Κατά την πρώτη εναλλακτική πρόταση υιοθετείται η υπόθεση της πραγματοποίησης

τηλε-ενημερώσεων σε 736 Σχολεία Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης και 64 Κ.Ε.Ε.Κατά τη δεύτερη εναλλακτική πρόταση υιοθετείται η υπόθεση της επικέντρωσης της

προσπάθειας στην τηλε-ενημέρωση μαθητών Δημοτικής Εκπαίδευσης της ελληνικής περιφέρειας και μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.Μελέτη

Περίληψη

Στην ενότητα αυτή εμπεριέχεται ένα σύνολο πληροφοριών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εισαγωγή των υπαλλήλων του Υπουργείου Παιδείας στα θέματα Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Η προσέγγιση που ακολουθήθηκε κατά την ανάπτυξη του πληροφοριακού υλικού ήταν τέτοια ώστε ο βαθμός ανάλυσης να είναι κατάλληλος για αναγνώστες που δεν διαθέτουν σε βάθος γνώση των θεμάτων Διοίκησης Ποιότητας. Ο οδηγός καλύπτει τόσο τα θεωρητικά θέματα που αφορούν τα σχετικά με την ποιότητα διεθνή πρότυπα, συστήματα διοίκησης κλπ., όσο και τα πρακτικά ζητήματα της ανάπτυξης, εισαγωγής και εφαρμογής ενός Συστήματος Διοίκησης Ποιότητας κατά ISO 9001, σε έναν δημόσιο οργανισμό / επιχείρηση. Καλύπτονται επίσης θέματα που δεν εμπίπτουν στην Διοίκηση Ποιότητας με την αυστηρή έννοια, αλλά έχουν στενή σχέση με αυτήν, όπως: Συστήματα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης κατά ISO 14001 και EMAS, Συστήματα Διαχείρισης Υγιεινής και Ασφάλειας στην Εργασία κατά OHSAS 18001, Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών κατά BS 7799, κ.λ.π.Μελέτη

Περίληψη

Σε αυτή την εκπαιδευτική ενότητητα περιγράφονται και αναλύονται:

- Θέματα διοικητικής οργάνωσης του κράτους,

- Ενέργειες διοικητικής δράσης (νομιμότητα),

- Θέματα δημοσίου συμφέροντος (Αρχή της χρηστής διοίκησης και της προστασίας του διοικουμένου),

- Φορείς η δράση των οποίων αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος γιατην επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων,

- Ευρωπαϊκά όργανα και φορείς που χαράσουν εκπαιδευτική πολιτική,

- Ερωτήσεις & πρακτική άσκηση.

Μελέτη

Περίληψη

Οι σημειώσεις αυτές αναφέρονται σε βασικά θέματα Αξιοποίησης Ανθρώπινων Πόρων (utilizing human resources). Η θεματική αυτή ενότητα εστιάζεται στη σημασία που κατέχει ο ανθρώπινος παράγοντας στη λειτουργία, αλλά και την παραγόμενη ?αξία? (value) της εκπαιδευτικής μονάδας. Στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον, όλο και περισσότεροι αναγνωρίζουν τη σημασία «επένδυσης» σε ανθρώπινο δυναμικό, ενώ έρευνες αποδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικές οργανώσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που πρωταγωνιστούν στη διεθνή σκηνή, όχι μόνο επενδύουν σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και λαμβάνουν μεγάλες «αποδόσεις» από τις επενδύσεις αυτές. Η προσέλκυση και η επιλογή του προσωπικού, η εκπαίδευση και ανάπτυξη του, οι τεχνικές ενίσχυσης της εργασιακής αποτελεσματικότητας, η διαμόρφωση ενός συστήματος αξιολόγησης της απόδοσης και των ? πακέτων" αμοιβής/κινήτρων, αλλά και οι σύγχρονες πρακτικές υποκίνησης του προσωπικού αποτελούν αντικείμενο εξέτασης στη συγκεκριμένη ενότητα. Παράλληλα, εξετάζονται ζητήματα όπως η δομή, η διάρθρωση και το βέλτιστο μέγεθος των τμημάτων ανθρώπινου δυναμικού, η ανάθεση αρμοδιοτήτων, καθώς και θέματα όπως η εσωτερική επικοινωνία, οι εργασιακές σχέσεις, και η δημιουργία ενός ασφαλούς και υγιούς (safety and healthy) περιβάλλοντος εργασίας. Οι παρούσες σημειώσεις συνοδεύονται από δύο παραρτήματα στα οποία παρουσιάζονται δημοσιευμένα αποτελέσματα της ερευνητικής δραστηριότητας του διδάσκοντα σε θέματα : α) Προγραμματισμού Ανθρώπινου Δυναμικού και β) συστήματα αμοιβών και κινήτρων καθώς και σχετική νομοθεσία Αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών (Π.Δ. 318/1992).Μελέτη

Περισσότερα Άρθρα...